pengikut smiLe

Friday, October 28, 2011

.:: sabarlah wahai hati ::.


Sentiasa
Akur
Bahawa 
Ada
Rahmat

entah kenapa semalam kesabaranku diuji lagi tapi taklah seteruk sebelumnya...sangat mudah untuk aku hilang sabar sekarang ni.setiap kata yang dia lontarkan begitu mudah aku membalasnya..benarlah kata pepatah 'sabar itu ada batasnya'.selama mana hati seseorang itu boleh bersabar??makin ku diam makin menjadi jadi dia ni..mujurlah aku punya sahabat yang memahami...sabar kak..sabar..satu perkataan yg membuatkan aku sejuk seketika...sekali,dua kali(rasanya dah banyak kali) aku buat tak peduli je dengan kata-kata dia tu..makin lama makin lancang plak mulut dia berkata-kata...ahhh tak guna la dia ni...layan buang masa,tak dilayan menjadi-jadi...seterusnya yg terjadi biarlah waktu yg menentukannya...

jaga mulut kalau ingin jaga maruah..aku melepaskan apa yang berbuku di benak walau tidak semua itu aku lepaskan.perasaan itu benar-benar menikam dan aku hampir-hampir mati..aku lemah,tak kuat.walau hati ini memberontak kuat...aku luah apa yang aku rasa kerana tiada siapa yang akan peduli..dah lama aku pendam. banyak perkara yang aku perhatikan..bukan ingin menunding jari, mahupun terasa hati, namun aku tahu siapa yang bermuka talam dan punya cabangan lidah yang benar-benar buat aku meninggi emosi..andai bercakap perihal hak masing-masing,sampai mati pun tidak akan berkesudahan..chowww.....

tetap tertawa walau sebenarnya aku ingin menangis...
tetap tersenyum walau sebenarnya aku kecewa...
tetap kuat walau sebenarnya aku tak sanggup lagi...
tetap semangat walau sebenarnya aku tertekan oleh masalah...
dan yg terpenting tetap sabar & memandang segalanya baik saja...
walau sebenarnya hatiku lemah...

* dia:badak raksasa ketiak

p/s: sabar itu pasti ada hikmahnya...sabarlah wahai hati...

No comments: